تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/02/06 - 23:18
کد خبر: 468264

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

آغاز نبرد ربات‌ها از امروز در واحد علوم تحقیقات / چگونه زمان تحصیل را به سابقه بیمه‌پردازی‌مان اضافه کنیم؟

آغاز نبرد ربات‌ها از امروز در واحد علوم تحقیقات /  چگونه زمان تحصیل را به سابقه بیمه‌پردازی‌مان اضافه کنیم؟

موضوعات مورد بررسی امروز شامل چگونه زمان تحصیل را به سابقه بیمه‌پردازی‌مان اضافه کنیم؟ و آغاز نبرد ربات‌ها از امروز در واحد علوم تحقیقات و آغاز مرحله دوم ایجاد «سابقه تحصیلی» و «ترمیم نمره» برای داوطلبان کنکوری و دیگر موارد مشابه که در ادامه به مرور آنها می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»موضوعات مورد بررسی امروز شامل  چگونه زمان تحصیل را به سابقه بیمه‌پردازی‌مان اضافه کنیم؟ و آغاز نبرد ربات‌ها از امروز در واحد علوم تحقیقات و  آغاز مرحله دوم ایجاد «سابقه تحصیلی» و «ترمیم نمره» برای داوطلبان کنکوری و دیگر موارد مشابه که در ادامه به مرور آنها می پردازیم.

 آغاز مرحله دوم ایجاد «سابقه تحصیلی» و «ترمیم نمره» برای داوطلبان کنکوری

رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که مرحله دوم ایجاد سابقه و ترمیم نمرات از هفته گذشته در سامانه مربوطه برای متقاضیان فعال شده است.

سجاد سیاح با اشاره به برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در تیرماه و فرصتی که برای دریافت کد سابقه تحصیلی، ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات برای داوطلبان کنکوری درنظر گرفته شده است گفت: از روز چهاردهم فروردین ماه، امکان دریافت کد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکوری در سامانه my.medu.ir فراهم شد.(جزئیات بیشتر)

 چگونه زمان تحصیل را به سابقه بیمه‌پردازی‌مان اضافه کنیم؟

دانشجویان مانند بسیاری از اقشار کشور می‌توانند تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار بگیرند و در حین تحصیل برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کنند. سوابق بیمه‌ای دانشجویان در تأمین‌اجتماعی تفاوتی با سوابق بیمه‌ای افراد شاغل ندارد و به سوابق بیمه‌ای دوران اشتغال بعد از تحصیل آنان متصل می‌شود.

در صورتی‌که پس از فارغ‌التحصیلی، بیمه‌پردازی افراد در سایر صندوق‌های بیمه‌ای همچون بازنشستگی کشوری، نیروهای مسلح و... ادامه یابد، سوابق بیمه تأمین‌اجتماعی دوران تحصیل آنان، قابل انتقال به سایر صندوق‌های بیمه‌گر خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

آغاز نبرد ربات‌ها از امروز در واحد علوم تحقیقات/ مقایسه چگالی ربات‌ها در ایران و سایر کشورها

هفدهمین دوره رقابت‌های ربوکاپ آزاد ایران در حالی از امروز چهارشنبه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد کار خود را آغاز کرد که دست اندرکاران این رویداد امیدوارند بتوانند با افزایش "چگالی ربات"ها، فناوری هوش مصنوعی را در همه صنایع کاربردی کنند.

به گزارش ایسنا، در مدارس، کارخانه‌ها، شرکت‌ها، ادارات و به طور کلی هر جایی که انسان حضور دارد، می‌توان ردپایی از آدم‌های آهنی با نام شناسنامه‌ای ربات‌ها را مشاهده کرد.

این ربات‌ها به انسان‌ها کمک می‌کنند که نه تنها کیفیت و سرعت انجام فرآیندها ارتقا یابد، بلکه به عنوان فرشتگان نجات در هر شرایطی که جان انسان در معرض خطر قرار دارد، وارد صحنه شوند و کلیه فرآیندها از امداد و نجات تا نصب لرزه‌نگار در زیر دریا را اجرایی کنند.(جزئیات بیشتر)

 تغییر مرکز محل آزمون های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

 با اعلام دانشگاه پیام نور، محل برگزاری آزمون های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیمسال دوم تحصیلی 1402- 1401 این دانشگاه تغییر کرد.

زمان تغییر مرکز محل آزمون مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیمسال دوم تحصیلی 1402-1401 از تاریخ 1402/2/8 لغایت 1402/2/16 می‌باشد.(جزئیات بیشتر)

 مدت زمان تحصیل در دو رشته تخصصی علوم‌پزشکی ۵ ساله شد

مدت زمان تحصیل رشته‌های تخصصی «جراحی قفسه صدری» و «جراحی قلب و عروق» ۵ ساله شد.

براساس مصوبات جدید شورای آموزش پزشکی و تخصصی، طول دوران تحصیل رشته‌های «جراحی قفسه صدری» و «قلب و عروق» ۵ ساله شد.

تصویب برنامه آموزشی رشته تخصصی جراحی قفسه صدری با طول دوره ۵ ساله، متشکل از ۲ سال براساس برنامه آموزشی جراحی عمومی و ۳ سال باقیمانده بر اساس برنامه آموزشی جراحی قفسه است. این تصمیم در نود و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی معین شورای آموزش پزشکی و تخصصی گرفته شده است.(جزئیات بیشتر)

 نحوه مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان دکتری اعلام شد

 مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون)، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت حضوری انجام خواهد شد.

آزمون مقطع دکتری تخصصی «Ph.D» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال 1402 به صورت دو مرحله‌ای نیمه متمرکز برگزار می‌شود که ۵۰ درصد نمره در اختیار دانشگاه‌ها می‌باشد.(جزئیات بیشتر)

هدیه نهاد رهبری در دانشگاه ها به مادران دانشجوی باردار

به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری به مادران دانشجوی باردار یا بچه دار متولد سال ۱۴۰۱ به بعد هدیه می‌دهد. این هدایا برای مادران دانشجو باردار یا دارای بچه کوچک متولد سال ۱۴۰۱، محدودیت سنی ندارد.

این هدایا شامل: کارت هدیه یک میلیون تومانی به مادر، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی، سپرده دو میلیون تومانی برای کودک (اهدای دفترچه حساب به نام فرزند متولد ۱۴۰۱ با سود ۱۸ درصد و قابل برداشت در ۱۸ سالگی و با امکان افزایش موجودی از طرف والدین) است؛ و بسته لبخند مادری حاوی ۴۰ قلم لوازم مورد نیاز نوزادان تا دو سالگی به زوج دانشجوی دارای فرزند متولد ۱۴۰۱ که به لحاظ مالی و مادی بضاعت کمی دارند، تعلق می‌گیرد.(جزئیات بیشتر)

افزایش ۳۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی / دانش‌آموزان مناطق محروم نیم‌بها یا رایگان کتاب می‌گیرند/ زمان ثبت سفارش اعلام شد

محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی اظهار کرد: امکان ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده ویژه دانش‌آموزان میان پایه یعنی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از تاریخ ۹ اردیبهشت از طریق سامانه irtextbook.ir آغاز می‌شود و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی یعنی پایه‌های ورودی از ۵ تیرماه برای ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنند و تا ۱۸ شهریور برای ثبت سفارش فرصت دارند.(جزئیات بیشتر)

آخرین وضعیت فعالیت سامانه همرسان دانشجویان

 حجت الاسلام مهدی فاطمی پور با بیان اینکه بانک اطلاعاتی سامانه همرسان در حال تکمیل شدن است، اظهار کرد: به همین منظور از دانشگاه‌های مختلف تقاضا شده است تا اطلاعات دانشجویانی که به آنها مراجعه کرده و علاقمند به معرفی فرد مناسبی برای آنان بودند، در این سامانه ثبت شود.

وی ادامه داد: همزمان با تکمیل اطلاعات دانشجویان در سامانه همرسان، مواردی برای معرفی نیز در حال انجام شدن است. در این راستا چندین خانم و آقا به یکدیگر معرفی شدند که به ازدواج منجر شده است. ما منتظر هستیم تا در زمان مناسب یا یکی از اعیاد مذهبی این آمار را رسانه‌ای کنیم.(جزئیات بیشتر)

 دانشجویان مقطع کارشناسی متقاضی مهمانی به سامانه سجاد ورود کنند

سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعال است و دانشجویان متقاضیان مهمانی با مطالعه دقیق آیین نامه و راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد می‌توانند نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

ساخت مسکن ویژه کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد

 دکتر سعید صابونی از امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه خبر داد و گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر مهرداد بذرباش وزیر راه و شهرسازی رسید و مقرر شد در مرحله اول تغییر کاربری زمین های دانشگاه آزاد اسلامی صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تصویب مصوبه پروژه ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه برای هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شدن این پروژه تمام تلاش خود را به کار گرفت، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره دغدغه ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان خود داشته و برای نهایی شدن این پروژه شبانه روزی تلاش کرده است.(جزئیات بیشتر)

اجرای طرح «مهر دخت» در خوابگاه های دانشجویان علوم پزشکی

نشست مسئولان امور دانشجویی و مرکز مشاوره سلامت روان وزارت بهداشت با سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مدیران امور دانشجویی و فرهنگی، سرپرست و مسئولان خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت طی تماس تلفنی با شرکت کنندگان این نشست، گفت: خوابگاه های دانشجویی بخش عمده ای از خاطرات را در زندگی دانشجویان ما تشکیل می دهد و نقش بسیار مهمی دارد.(جزئیات بیشتر)

معلمان فاقد رتبه تا پایان اردیبهشت تعیین تکلیف می شوند

سرپرست آموزش و پرورش گفت: ۴۵ هزار معلم فاقد رتبه و ۳۵ هزار نفر هم رتبه خود را مشاهده نمی‌کنند که این موضوعات تا پایان اردیبهشت باید تعیین تکلیف شوند.(جزئیات بیشتر)

فرایند پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بررسی شد

 بیست و نهمین گردهمایی روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت مجازی برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور دکتر محمدعلی گودرزی رییس موسسه و دکتر کشاورز مدیرکل دفتر گسترش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی برگزار شد، مسایل گوناگون مرتبط با فرایند پذیرش دانشجو در مهر ماه ۱۴۰۲ مطرح و دستورالعمل‌های مرتبط با آن بررسی شد.(جزئیات بیشتر)

 فرصت دوباره برای تکمیل مدارک آزمون دستیاری تخصصی

فرصت تکمیل مدارک پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی باردیگر تمدید شد.

 به دلیل اعلام سهمیه استعداد درخشان ۴۰ امتیازی داوطلبان پنجاهمین دوره آزمون دستیار تخصصی، داوطلبان تا ساعت ۸ صبح روز شنبه ۹ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.

پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب به عنوان محل آزمون برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

خصاصت در سرمایه گذاری برای توسعه علم سبب عقب ماندگی است

محمدعلی زلفی گل عصر چهارشنبه طی نشستی با مدیران دانشگاه ارومیه تاکید بر اینکه مسیر آینده کشور را جاده دانشگاه تعیین می‌کند، اظهار کرد: دانشگاه بهترین مکان برای سرمایه گذاری در جهت توسعه هر کشور است البته باید قبول کنیم خصاصت در سرمایه گذاری برای توسعه علم سبب عقب ماندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز توانسته با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، به رتبه برتر علمی در منطقه تبدیل شود، افزود: انقلاب اسلامی در یک دهه از عمر خود عملاً درگیر جنگ بود اما توانست در سه دهه بعدی قله‌های علمی را یکی پس از دیگری فتح و با تمامی کارشکنی‌ها به درجات علمی برجسته دست یابد.(جزئیات بیشتر)

نمایندگی دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

 با صدور حکمی از سوی کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، نمایندگی دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در خراسان شمالی راه اندازی شد.

با این حکم جواد شاهین فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عنوان نماینده این شبکه در این استان منصوب شده است.

در حکم انتصاب وی آمده است:

شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، تنها شبکه دانشگاهی ذیل کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) است که جمهوری اسلامی ایران میزبان آن است.(جزئیات بیشتر)

کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سال آینده برای نخستین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم را خواهیم داشت.(جزئیات بیشتر)

چرا برخی معلمان امکان ثبت اعتراض به رتبه بندی را ندارند؟

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت:برخی معلمان به‌دلیل طی نشدن تمام مراحل رتبه‌بندی و قطعی نشدن رتبه‌ها، امکان ثبت اعتراض  ندارد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: فرصت بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان تا ۱۱ اردیبهشت تمدید شد.

مجتبی هاشمی از تمدید مجدد فرصت بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان تا ۱۱ اردیبهشت خبر داد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top